Veelgestelde vrAGEN
Vragen en antwoorden voor klanten van CustomerCheck
Nee, reviews kunnen niet worden aangepast of verwijderd door u. U kan hier wel op reageren, zodat een eventuele klacht opgelost wordt. Ook negatieve ervaringen worden dus gewoon getoond. CustomerCheck kan een beoordeling wel verwijderen, maar doet dat alleen als deze niet aan onze richtlijnen voldoet, er na een klacht van de beoordeelde uit onderzoek is gebleken dat de review niet klopt of wanneer er persoonsgegevens worden gedeeld.
Nee, reviews kunnen niet worden gecorrigeerd door u. Allemaal correct gespelde reviews geven naar ons idee een suggestie dat alles perfect en gefabriceerd is, wat ook de indruk geeft dat de reviews nep zijn. Dat is nu eenmaal niet zo omdat reviews door allerlei verschillende mensen getypt wordt. Als iemand bijv. kompleet schrijft in plaats van compleet of hier en daar een spatie of komma te veel of te weinig plaatst dan is dat maar zo. Sommige mensen typen soms een foutje in een review. Dan weten u en potentiële nieuwe klanten in elk geval zeker dat het ook echt van een consument komt. De reden dat wij dit hebben gedaan is dat er anders achteraf een beoordeling volledig door de ontvanger naar wens kan worden aangepast wat natuurlijk niet de bedoeling is.
CustomerCheck hecht veel waarde aan de betrouwbaarheid van reviews. Echte beoordelingen en verhalen, geschreven door klanten die daadwerkelijk een product of dienst hebben afgenomen. Via ons reviewsysteem nodigt u klanten actief uit voor het achterlaten van een beoordeling. Om de betrouwbaarheid van reviews te controleren hebben we in ons systeem barrières ingebouwd die ervoor moeten zorgen dat de gegeven beoordelingen afkomstig zijn van echte klanten. Soms gebeurt het toch dat een beoordeling onecht is. Wanneer u gebruik maakt van ons reviewsysteem en dit vermoeden heeft, kunt u de beoordeling rapporteren via e-mailadres reviewonderzoek@customercheck.nl. Onze reviewspecialisten gaan de beoordeling vervolgens verder onderzoeken.
Ook wordt iedere review getoetst door een gecompliceerd algoritme en kritisch bekeken door de steeds slimmere kunstmatige intelligentie van onze speciale Review Scanner. Onbehoorlijke content en grof taalgebruik worden automatisch geweigerd en verdachte reviews worden onmiddellijk gemeld aan het Review Team.
Alleen als reviews niet aan de gestelde voorwaarden voldoen kunnen deze na onderzoek door CustomerCheck worden verwijderd. Een ondernemer kan bij twijfel uiteraard een verzoek tot onderzoek indienen via reviewonderzoek@customercheck.nl. Een onvoldoende kan natuurlijk voorkomen. Niet 100% van uw klanten zal tevreden zijn. Het is dan ook realistisch dat er eens een lager cijfer zal worden gegeven. U kunt als ondernemer altijd een toelichting schrijven bij iedere review. Dit kan een bedankje zijn voor een ontvangen compliment, maar uiteraard ook een oplossing die geboden is bij een ontevreden klant. Ook dit lezen consumenten. Een 8.4 is realistischer dan een 10!
Ook wordt iedere review getoetst door een gecompliceerd algoritme en kritisch bekeken door de steeds slimmere kunstmatige intelligentie van onze speciale Review Scanner. Onbehoorlijke content en grof taalgebruik worden automatisch geweigerd en verdachte reviews worden onmiddellijk gemeld aan het Review Team.
Ja als reviews niet aan de gestelde voorwaarden voldoen kunnen deze na onderzoek door CustomerCheck worden verwijderd. Een ondernemer kan bij twijfel uiteraard een verzoek tot onderzoek indienen via reviewonderzoek@customercheck.nl.
Ook wordt iedere review getoetst door een gecompliceerd algoritme en kritisch bekeken door de steeds slimmere kunstmatige intelligentie van onze speciale Review Scanner. Onbehoorlijke content en grof taalgebruik worden automatisch geweigerd en verdachte reviews worden onmiddellijk gemeld aan het Review Team.
Als u het niet eens bent met een review of u vindt deze in uw ogen onterecht kunt u een mail sturen naar reviewonderzoek@customercheck.nl.
Vermeld in deze mail altijd om welke review het gaat, de reden waarom u deze review wilt laten verwijderen en de contactgegevens van de persoon in kwestie die deze review heeft gegeven.
Customercheck zal in deze kwestie dan onderzoek doen naar de review en als uit dit onderzoek blijkt dat de review inderdaad onterecht of nep is verwijderen.
Ja, de reviewscore die u hier ziet staan is de gemiddelde score van alle reviews die klanten hebben achtergelaten.
Onze klanten kunnen e-mails personaliseren en verschillende versies versturen. Soms gebruikt een bedrijf jarenlang dezelfde mail voor het achterlaten van een review. Vaker worden deze uitnodigingen regelmatig aangepast of zijn er verschillende versies in omloop.
Ja, iedere klant van ons krijgt zijn eigen Beoordelingspagina binnen CustomerCheck. Deze pagina wordt organisch weergeven samen met je score en aantal sterren.
Google heeft hier wel een aantal eisen voor zoals een minimum van 100 reviews in de afgelopen 12 maanden.
Je kunt klanten ‘warm maken’ hiervoor. Kondig bijvoorbeeld alvast aan bij klanten dat zij een uitnodiging krijgen om een review achter te laten en vertel dat je hier veel waarde aan hecht.
Bied ze bijv. korting aan op hun volgende aankoop of bedank ze met een klein presentje. Let wel dat wanneer u een klant iets aanbiedt in ruil voor een beoordeling de klant dit wel moet vermelden in zijn review!!
Dat kan zeker. Nadat je een beoordeling geplaatst hebt kun je deze delen via Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+ en nog veel andere platformen. Deze mogelijkheid ziet u staan onder de review.
Dit doet u door naar uw beoordelingspagina te gaan en onderaan elke review staat de mogelijkheid om de review te delen via Social media. Deze optie herkent u aan de buttons met het logo’s van de desbetreffende Social media platformen. Ziet u het gewenste Social media platform er niet tussen staan, ga dan met uw muis naar de + button zodra u hier op staat opent een venster met alle andere mogelijkheden om uw review te delen.
Als bedrijf kunt u reeds verzamelde reviews meenemen. Deze gaan dus niet verloren. U kunt vaak inloggen om een backup te maken. Kan dit niet dan kun u dit opvragen. De reviews kunt u dan in het door ons beschikbaar bestelde csv bestand plaatsen. Wij importeren dan de reviews naar ons platform. Zo gaat er geen review verloren! Na uw aanmelding laat u ons even per email weten dat u Reviews wenst mee te nemen. Wij sturen u dan het csv bestand toe voor een correcte import.
Ook kunnen wij dit geheel voor u verzorgen tegen betaling.
Importeer reviews van Feedbackcompany, Kiyoh.nl, Klantenvertellen.nl, trustpilot, Ekomi en andere Reviewpartijen.
Let op! Er zijn bedrijven die ‘moeilijk’ doen over het afgeven van Reviews. Deze zijn van u en vraag dus om een backup in csv!
Wij importeren alleen reviews van onafhankelijke partijen als Kiyoh.nl, The Feedbackcompany, Klantenvertellen.nl, Trustpilot ed. Deze partijen controleren beoordelingen en kunnen daarmee worden geïmporteerd. Uiteraard blijven hier ook de gebruiksvoorwaarden gelden. Wordt hier inbreuk gemaakt, dan zal de review worden aangepast/gecensureerd of verwijderd.
Ja, iedereen kan een review schrijven. Als ondernemer kunt u uw klanten uitnodigen, maar uw klanten hebben ook de mogelijkheid om zonder uitnodiging een review te geven. Ze moeten hiervoor natuurlijk wel hun gegevens achterlaten om zo te voorkomen dat er nepreviews worden gegeven. De reden dat wij ook de mogelijkheid om een review te geven zonder te worden uitgenodigd aanbieden is om het proces transparanter te maken en bedrijven niet alleen klanten kunnen uitnodigen waarvan ze zeker weten dat ze een positieve review geven.
Het vertrouwen van consumenten krijgt u het beste door ervaringen van klanten te delen.
Onderzoek geeft aan dat 92% van consumenten beoordelingen leest. Hierbij is zo’n 80% van de consument van mening dat online beoordelingen net zo goed zijn als persoonlijke aanbevelingen. Bezoekers stimuleert u om een aankoop te voltooien of verder contact op te nemen voor bijvoorbeeld een offerte.
Daarbij geven klantenbeoordelingen ook nog een waardevolle informatie. Komen er bij herhaling meldingen over een bepaald onderwerp, dan kunt u hier als ondernemer op inspelen. Verbeter uw bedrijfsvoering door te luisteren naar uw klanten.
Stimuleer uw klanten om u te beoordelen! Laat weten dat u blij bent met een waardering. Vraag nooit om een positieve feedback. Deze komen vanzelf als u correct zakendoet. Ook kunt u consumenten belonen voor het plaatsen van een beoordeling. Geeft een kortingscode weg voor een volgende aankoop, als bezorg gratis. Zet beoordelingen dus ook in voor herhalingsaankopen of vervolgaankopen.
U maakt eerst een account aan, na betaling is uw account geactiveerd en kunt u beginnen met uitnodigingen versturen naar uw klanten om reviews te verzamelen. Er staat een standaard uitnodigingsmail in ons systeem in het Dashboard klaar, maar de tekst kunt u naar uw eigen voorkeur aanpassen. De mail voor reviews te verzamelen is puur voor het verzamelen van reviews en u stelt hier geen vragen in. De klant ontvangt in de uitnodigingsmail een link naar de beoordeling over (uw bedrijf) pagina waar alle benodigde criteria voor de review staan ingesteld en worden voorgelegd aan de klant.
Doormiddel van een widget op uw website te plaatsen kunt u uw reviews laten zien aan nieuwe potentiële klanten.
De beoordelingen staan op uw beoordelingspagina van CustomerCheck. Deze kunt u vinden in uw account op het Dashboard onder “Beoordelingspagina bekijken”. Op dit moment biedt CustomerCheck nog niet de mogelijkheid om via een XML koppeling de laatste verkregen beoordelingen rechtstreeks op uw site te tonen. We zijn hier natuurlijk wel mee bezig om dit te realiseren.
De gegevens van uw klant zoals de mailadressen worden alleen gebruikt voor het invoeren van de reviews, omdat het systeem normaal werkt met een e-mailadres van de gever van de review moet deze nu ook worden ingevoerd anders accepteert het systeem de review niet. De andere criteria van de beoordeling zoals de naam en datum wordt weergeven in de review zoals dit ook gebeurt bij beoordelingen die u verzameld via CustomerCheck. Dus maakt u geen zorgen, er wordt voor de rest niks gedaan met de e-mailadressen. Wij zullen ook geen contact opnemen met uw klanten. De e-mailadressen zijn ook niet zichtbaar is ons beheersysteem, maar alleen maar in de database en daar heeft alleen geautoriseerd personeel toegang toe.
Ons Review Platform kan iedereen gebruiken. U kunt na inloggen altijd starten met het uitnodigen van klanten. Via een XML koppeling plaatst u onze widget eenvoudig op uw site. Met de Widget laat u de beoordelingen eenvoudig aan uw bezoekers zien.
Ons systeem wordt doormiddel van een widget geïntegreerd op de website. Deze kunt u vinden na het aanmaken van een account onder “Widgets”. Via een XML koppeling plaatst u onze widget eenvoudig op uw site.
Tip: plaats deze bij voorkeur op 7-8 verschillende unieke pagina’s. Niet alleen in de footer. De widget stuurt slimme data (Snippets) naar Google voor sterren en beter vindbaarheid. Plaats je de Widget op unieke pagina’s dan gaat er per pagina data naar Google. De footer ziet google als 1 pagina. Scoor dus hoger door de Widget op diverse pagina’s te plaatsen.
Nee, bij ons betaalt u geen opstartkosten.
U gegevens zijn 100% veilig bij ons. Onze servers worden 24 uur per dag bewaakt en onze software en infrastructuur worden regelmatig bijgewerkt met de nieuwste beveiligingspatches. Ons netwerk is beveiligd door een firewall van het hoogste niveau, en alle CustomerCheck pakketten bevatten SSL-codering om uw gegevens veilig te houden.
Wanneer u uw abonnement bij CustomerCheck opzegt, word uw account verwijderd en daarmee ook al uw reviews. Wanneer u wilt overstappen geef dit dan eerst aan zodat we een back-up kunnen maken van uw reviews.
We hanteren iDeal als betaalmethode.
Zodra u heeft betaald wordt er door ons systeem automatisch een factuur gegenereerd en naar u toe gemaild. De factuur heeft u dus binnen 5 minuten na betaling al in uw mailbox.
Het review & referentie abonnement van CustomerCheck is maandelijks opzegbaar. Alleen bij het afsluiten van een jaarabonnement krijgt u € 20,- korting. We zijn ervan overtuigd dat u resultaat zal zien.
Bij het nalaten van het maken van de betaling wordt uw account geblokkeerd, uw account wordt niet verwijderd dus u kunt na betaling gewoon weer gebruik maken van uw abonnement. Na het inloggen wordt u automatisch naar de betaalpagina geleid waar u de betaling kan voltooien.
Klantentevredenheidonderzoek geeft verdiepend inzicht in de prestaties per bedrijfsproces. Zo kan er gericht gemeten en verbeterd worden. Bedrijfsreviews meten de ervaringen met de organisatie.
Doormiddel van een handleiding wordt de werking van het platform volledig uitgelegd. Deze handleiding kunt u vinden op het Dashboard pagina onder opties.
Nee, onze enquêtepakketten zijn alleen aan te schaffen als u een Review & Referentie abonnement heeft.
Zodra u bent ingelogd op CustomerCheck ziet u onder de opties enquêtepakket afnemen staan, door hier op te klikken wordt u doorgeleid naar de aankooppagina van de enquêtepakketten.
Doormiddel van een handleiding wordt de werking van het enquêtepakket volledig uitgelegd. Deze handleiding kunt u vinden op het Dashboard pagina onder opties.
- Minimaal een jaar een review & referentie abonnement bij CustomerCheck
- Minimaal 50 reviews & referenties
- Minimale gemiddelde score van 4 sterren
- Minimale gemiddelde score laatste 10 beoordelingen van 4 sterren
- Minimaal een percentage van 75% aan aanbevelingen
Wij zijn dagelijks bezig met het optimaliseren van huidige mogelijkheden en het ontwikkelen van nieuwe. Hiervoor is input van onze klanten meer dan welkom. Zoek je een feature die wij nog niet bieden? Leg het bij ons neer en we kijken samen naar de mogelijkheden.
Door een mail te sturen naar info@customercheck.nl.
Na het betalen van uw abonnement ontvangt u de factuur automatisch per mail via het mailadres factuur@customercheck.nl. In het geval dat u de mail niet ontvangen heeft check eerst uw postvak ongewenst of de mail daar is binnengekomen. Heeft u de mail nog steeds niet ontvangen dan kunt u een mail sturen naar administratie@customercheck.nl en wij mailen de factuur nogmaals naar u toe.
In principe is het mogelijk om het wachtwoord zelf te resetten met de “ik ben mijn wachtwoord vergeten/kwijt”-functionaliteit bij het inlogscherm. Dit werkt alleen als u het e-mailadres dat gekoppeld is aan het account kent, hier wordt namelijk de mail naar toe gestuurd. Mocht dat niet lukken dan kan u het beste een mail sturen naar info@customercheck.nl. Het resetten van een wachtwoord moet namelijk altijd aangevraagd worden per mail.
De belangrijkste redenen zijn dat er een fout zit in het e-mailadres of de kolomnamen in de upload van respondentgegevens. Controleer dus altijd eerst of u alle gegevens zowel correct als op de juiste manier hebt ingevoerd.
Dan klopt het e-mailadres waarmee u probeert een nieuw wachtwoord aan te vragen niet. Althans zoals bij ons geregistreerd. Controleer of u het juiste e-mailadres gebruikt.
Het invullen werkt hetzelfde als een Excel bestand. Hieronder de uitleg voor het invullen per kolom.
Kolom A E-mail / Hier vult u het e-mailadres in van de gever van de review.
Kolom B Naam / Hier vult u de naam in van de gever van de review.
Kolom C Sterren / Hier vult u het aantal sterren in dat uw heeft gekregen(het CustomerCheck systeem hanteert maximaal 5 sterren gebaseerd op het Google systeem).
Kolom D Mening / Hier vult u de gegeven mening over uw onderneming in, dit kunt u ook wel zien als de titel van de review.
Kolom E Ervaring / Hier vult u de gegeven review in.
Kolom F Aanbeveling / Hier vult u in of de gever van de review uw onderneming aanbeveelt of niet, doormiddel van Ja of Nee.
Kolom G Datum / Hier vult u de datum in wanneer de review is gegeven.
Kolom H Reactie / Hier vult u uw reactie in die u op de review heeft gegevens, dit is uiteraard optioneel.
U begint dus in rij 2 met het invullen van alle data uw eerste review en zo volgt u alle reviews per rij onder elkaar op. Let op!! Alle kolommen zijn verplicht!! Vult u 1 van deze velden niet in dan zal ons systeem het CSV-bestand weigeren en kunnen wij uw reviews niet importeren. Behalve kolom H dit is uw eigen rectie op de gekregen review en dat is niet verplicht.
Waarschijnlijk heeft u iets niet goed ingevuld op uw account en komt hier de fout uit voort. Ons systeem neemt altijd alles exact over als hoe het door u is ingevuld. Dit betekent dat een tikfout of misplaatste spatie zorgt al voor problemen. Het systeem neemt precies de bedrijfsnaam en URL zoals die door u wordt ingevuld over, en stemt daar ook de widget op af. Dus controleer of u alle informatie correct heeft ingevuld. Mocht het toch niet lukken om het probleem op te lossen, neem dan contact met ons op via info@customercheck.nl. Wij helpen u graag.
Ververs uw pagina door op F5 te drukken en probeer het nogmaals. Lukt het nog niet dan komt dit waarschijnlijk door een systeemfout van onze kant en neem dan met spoed contact met ons op via 010-3072886 of info@customercheck.nl. Wij zullen dan meteen alles in het werk stellen om dit z.s.m. op te lossen.